مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 09:452021-12-11سياسي

سند آمایش سرزمین مبنای تدوین برنامه هفتم/ سیاست های کلی برنامه ابلاغ نشده است


رییس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری گفت: سند آمایش سرزمین در افق 1424 مبنای تدوین برنامه هفتم توسعه است، البته هنوز سیاست های کلی برنامه نیز از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدمهدی پاک ذات رییس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری امروز در نشست خبری در مورد نقش به جایگاه سند ملی آمایش سرزمین در برنامه ریزی و توسعه کشور اظهار داشت: سند ملی آمایش سرزمین، آشتی با سرزمین و ایجاد تعادل در بخش های مختلف توسعه کشور است که با رفتار متوازن، متعادل و سازگار ایجاد می شود.

وی با تأکید بر اینکه در 5 دهه گذشته 4 دوره آمایش سرزمین در کشور تجربه شده است، تصریح کرد: مطالعات آمایش سرزمین ایران یک دوره قبل از انقلاب اسلامی توسط شرکت فرانسوی انجام شد.

3 دوره آن پس از انقلاب مربوط به اوایل انقلاب، دهه 80، دهه 90 انجام شد.

مطالعات آمایشی در دهه 80 مبنای نظریات پایه توسعه استان ها و برنامه چهارم قرار گرفت و همچنین تجربه چهارم در دهه 90 منجر به تشکیل شورای عالی آمایش استان ها شد که در آن 51 جلد و 35 گزارش تهیه شد.

وی ادامه داد: سند آمایش به عنوان نقشه راه توسعه کشور در قالب 21 گروه مطالعاتی از صاحبنظران و مراکز پژوهشی و اندیشمندان اسفند 99 به شورای عالی آمایش رسید و پس از طی کردن مراحل و فرآیندها به عنوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سند آمایش سرزمین مبنای تدوین برنامه هفتم/ سیاست های کلی برنامه ابلاغ نشده است

سند آمایش سرزمین مبنای تدوین برنامه هفتم/ سیاست های کلی برنامه ابلاغ نشده است