مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 09:052021-12-11سياسي

دستیابی به توسعه متوازن با تکیه بر سند آمایش سرزمین


سرپرست مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری گفت: بر اساس سند امایش سرزمین در افق 1424 تمام بخش های سرزمین ما با تکیه بر پتانسیل های بومی خود از عدالت سرزمینی برخوردار خواهد شد.

- سیدمهدی پاک ذات سرپرست مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری در نشست خبری این سازمان گفت: در 5 دهه گذشته چهار دوره مطالعات جامع آمایش سرزمینی در کشور صورت گرفتهاست.

با توجه به ضرورت آمایش سرزمین و ماده 26 برنامه ششم توسعه وظیفه مطالعه و تدوین این سند در شهریور 97 به مرکز پژوهش های آینده نگری محول گردید.

به منظور سندی جامع به عنوان نقشه راه توسعه کشور، این مهم با شبکه مؤسسات پژوهشی در 21 گروه مطالعاتی به ثمر رسید و در نهایت در 12 اسفند 99 به تصویب شورای عالی آمایش سرزمینی رسید.

وی ادامه داد: تصویب این سند اتفاقی نادر بود که با وجود تمام تعارض منافع های موجود به امضای همگان رسید.

تحلیل همه بخش ها، مطالعات ژئوپلتیک، مطالعات امور فرهنگی و بررسی دانش گذشته با تاکید بر بومی شدن توسعه از مهمترین ویژگی های این سند است که در سه محور آماده شده است.

پاک ذات برای تبیین بیشتر این سند افزود: بر این اساس در افق 1424 تمام بخش های سرزمین ما با تکیه بر پتانسیل های بومی خود از عدالت سرزمینی برخوردار خواهد شد؛ البته این امر مستلزم پایبندی دستگاه ها به این سند است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی به توسعه متوازن با تکیه بر سند آمایش سرزمین

دستیابی به توسعه متوازن با تکیه بر سند آمایش سرزمین