مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 08:452021-12-11اقتصادي

نگاه به بخش کشاورزی نیازمند رویکرد جدید و علمی است


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تصریح بر این نکته که باید با کشاورزی با نگاه و عمل جدید رفتار کرد، تاکید کرد که محصولات ارگانیک و سلامت محور، - نیازمند برنامه ریزی ویژه است.

  اسماعیل محبی پور شنبه 20 آذرماه در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: فارس دومین استان کشاورزی و اولین استان باغداری کشور است اما تنها 2.

5 درصد سهم صادرات متعلق به فارس است.

او افزود: متاسفانه خشکسالی و وضعیت آب شرایط اضطراری را در بیشتر دشت ها ایجاد کرده که لزوم مکانیزه کردن کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و آبیاری با استفاده های از سامانه های نوین برای مدیریت مصرف آب و ایجاد درآمد پایدار تر برای کشاورزان مورد تاکید است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تاکید کرد: تلاش ها باید نحوی باشد که از مهاجرت روستا به شهر و قطع شدن زنجیره فعالیت عشایر به نحو شایسته جلوگیری شود.

محبی پور ادامه داد: همچنین تقویت و سرمایه گذاری دولتی و خصوصی در صنایع تبدیلی و مواد غذایی، مدیریت تامین نهاده های دامی برای عشایر دامداران و روستاییان، لزوم توجه به کشت گلخانه ای، توجه به مسئله آبخیز داری و جلوگیری از هدر رفت منابع آب هم در تولید و هم مصرف، توجه به گسترش کشت گیاهان دارویی با توجه به چهار فصل بودن استان و قرار گرفتن در منطقه ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه به بخش کشاورزی نیازمند رویکرد جدید و علمی است

نگاه به بخش کشاورزی نیازمند رویکرد جدید و علمی است