مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 08:102021-12-11فرهنگي

حراج آثار هخامنشی و اشکانی در لندن!


حراج کریستی در لندن در تازه ترین اقدام خود در فروش آثار تاریخی 3 اثر باستانی قاچاق شده از ایران را در تاریخ 8 دسامبر به حراج گذاشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه همشهری در ادامه نوشت: حراج کریستی لندن 2 پلاک زرین گاو بالدار هخامنشی متعلق به دوران اردشیر دوم هخامنشی را به همراه یک ریتون متعلق به هزاره اول قبل از میلاد و یک پلاک پلنگ طلایی متعلق به دوره اشکانی به حراج گذاشت.

پلاک های زرین گاو و انسان بالدار هخامنشی فروخته شده و حراج کریستی نیز حاضر به اعلام نام خریدار و فروشنده این اشیا نیست.

2 پلاک گاو بالدار که یکی از آنها با سر انسان و کاملا سالم است و دیگری با شکستگی بخشی از اجزای این اثر باستانی فروخته شده، به ترتیب به قیمت یک میلیون و 900 هزار پوند و بیش از یک میلیون و 650 هزار پوند در حراج کریستی لندن به فروش رسیده است.

به این ترتیب 2 پلاک زرین گاو بالدار هخامنشی که یکی از آنها گاو بالدار با سر انسان است، در این حراج به قیمت حدود 3 میلیون و 550 هزار پوند انگلیس یعنی بیش از 144 میلیارد و 130 میلیون تومان فروخته شده است.

گاوهای بالدار زرین هخامنشی که در چند روز گذشته توسط حراج کریستی لندن به فروش رفته براساس اعلام این حراجی از حفاری های سال 1920 در همدان به دست آمده و پس از آن به دارایی های مجموعه موریس ویدال نیویورک در سال 1948 افزوده شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حراج آثار هخامنشی و اشکانی در لندن!

حراج آثار هخامنشی و اشکانی در لندن!