مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 07:452021-12-11سياسي

ثبت مهدی شهر و کلاته خیج به عنوان شهرهای ملی جدید صنایع دستی


مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از ثبت دو شهر مهدی شهر و کلاته خیج شاهرود در استان به عنوان شهرهای ملی جدید صنایع دستی در رشته های بافندگی خبر داد.

- به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان سمنان، حمید رضا دوست محمدی بیان کرد: نخستین جلسه از سلسله جلسات پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی با حضور مسئولان برگزار و در این جلسه پرونده های پنج نامزد از این سه استان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مهدی شهر (سنگسر) در رشته شماره دوزی سنگسر و کلاته خیج در رشته دست بافته های سنتی (تانه بافی) از استان سمنان و تفرش در رشته تفرشی دوزی از استان مرکزی به عنوان شهر ملی صنایع دستی ثبت شدند.

وی افزود: ثبت ملی شهرها و روستاهای صنایع دستی، ضمن ایجاد آمادگی به منظور حضور آن ها در رقابت ثبت جهانی شورای جهانی صنایع دستی، برای تولیدکنندگان منطقه مورد نظر امتیازهای بسیاری را مانند افزایش اشتغال به واسطه اعتبار و هویت بخشی، آگاهی بخشی، ترویج و همچنین رشد گردشگری داخلی و حتی خارجی و رونق اقتصادی به دنبال دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان بیان کرد: مهدی شهر و ایل سنگسر و همچنین کلاته خیج در شرق استان سمنان دارای ظرفیت های عظیمی در بخش صنایع دستی و به خصوص بافندگی منحصر به فرد، هستند که ثبت آنها راهی برای شناساندن ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت مهدی شهر و کلاته خیج به عنوان شهرهای ملی جدید صنایع دستی

ثبت مهدی شهر و کلاته خیج به عنوان شهرهای ملی جدید صنایع دستی