مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 07:302021-12-11سياسي

کوتاه ترین وقف نامه جهان در همدان ثبت ملی شد/ دکانی که در 13 واژه وقف مسجد شد


حمید ترکمان؛ رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان، از ثبت ملی کوتاه ترین وقف نامه جهان در همدان خبر داد و اظهار کرد: هفته گذشته وقف نامه سنگی مسجد پیغمبر همدان، کوتاه ترین وقف نامه ای که تاکنون شناخته شده است، به ثبت ملی رسید.

وی با بیان اینکه همدان کانون شکل گیری اندیشه های نیکوکاری در ایران است گفت: منشأ شکل گیری بزرگترین موقوفه جهان یعنی موقوفه ربع رشیدی توسط خواجه رشیدالدین فضل الله همدانی شکل گرفت که خود زاده همدان بود و در ساختار اجتماعی این شهر تکامل یافت و بالیده شد.

رییس اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان با اشاره به اینکه در خصوص دیگر نیت های خیر در همدان به کیفیت موقوفات و وصیت های درگذشتگان می توان اشاره کرد که در میان شهرهای ایران جزء شاخص ترین ها هستند افزود: به همین لحاظ می توان همدان را از کانون های شهری به شمار آورد که در آن همواره نیکوکاری هوشمندانه و نه صدقه پراکنی بی برنامه جزء اهداف متعالی مردمان این شهر بوده است.

وی با بیان اینکه نیکوکاران همدان همواره به دنبال اهداف ویژه و نوآورانه برای نیت های خیر خود بودند عنوان کرد: این اندیشه در طول تاریخ علاوه بر ایجاد موقوفات پرشمار و گوناگون موجب تولید آثار باستانی ویژه ای از جمله وقف نامه های سنگی هم شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوتاه ترین وقف نامه جهان در همدان ثبت ملی شد/ دکانی که در 13 واژه وقف مسجد شد

کوتاه ترین وقف نامه جهان در همدان ثبت ملی شد/ دکانی که در 13 واژه وقف مسجد شد