مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 07:252021-12-11اقتصادي

مرزنشینان خراسان شمالی و محدودیت های ارزی آن ها


مرزنشینان در مناطق محروم به دلیل نبود زیرساخت های لازم، برای اخذ کارت الکترونیکی که کمتر از یک دهه گذشته در دستور کار قرار گرفته است در روند تهیه کارت با مشکلاتی مواجه هستند، - ایسنا/خراسان شمالی رییس سازمان صمت خراسان شمالی گفت: مرزنشینان در مناطق محروم به دلیل نبود زیرساخت های لازم، برای اخذ کارت الکترونیکی که کمتر از یک دهه گذشته در دستور کار قرار گرفته است در روند تهیه کارت با مشکلاتی مواجه هستند، به همین دلیل اکنون با محدودیت های سهمیه ارزی کمتر برای صادرات و واردات مواجه هستند.

حسین حاجی بگلو در گفت و گو با ایسنا، افزود: اگرچه در سال های گذشته برخی از شرکت های مرزنشین توانستند جزو صادرکنندگان نمونه باشند اما در حال حاضر به علت بضاعت و سرمایه درگردش پایین، میزان صادرات و واردات کمتری دارند.

وی خاطرنشان کرد: 11 شرکت مرزنشین فعال در استان داریم که به دلیل مشکلات سرمایه درگردش اکنون فعالیت اقتصادی مناسبی ندارند.

حاجی بگلو با بیان اینکه به ازای هر مرزنشین در مناطق محروم 400 دلار سهمیه ارزی و در مناطق عادی 200 دلار سهمیه ارزی تخصیص یافته است، اضافه کرد: کمک معیشت مرزنشینان یکی از اهداف دولت است و سهمیه ارزی براساس اعضای فعال شرکت های مرزنشین و کارت الکترونیکی مرزنشینی تعلق می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرزنشینان خراسان شمالی و محدودیت های ارزی آن ها

مرزنشینان خراسان شمالی و محدودیت های ارزی آن ها