مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 06:552021-12-11پزشكي

نگرانی پرستاران از چگونگی اجرای قانون تعرفه گذاری


امروز به دلیل نارضایتی روزافزون جامعه پرستاری از تبعیض و نابربری با پزشکان، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که در سال 1386 با 190 رای موافق در مجلس به تصویب رسیده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، سرانه پرستار در دنیا به روش های مختلفی مثل نسبت پرستار به تخت و جمعیت محاسبه می شود اما تعداد پرستار نسبت به جمعیت؛ اصلی ترین استاندارد جهان برای محک زدن کشورها در نظر گرفته می شود، مولفه ای که در ایران محل بروز نیافته است.

بر اساس استاندارد وزارت بهداشت، به ازای هر تخت باید به طور متوسط 5/2 کادر پرستاری وجود داشته باشد که از این تعداد 2 نفر پرستار و 0.

5 هم کمک بهیار هستند.

میان وضع موجود و استاندارد فاصله زیادی وجود دارد؛ به گفته فعالان صنفی این گروه شغلی، میزان پرستار نسبت به تخت در سال 99 حدود 0.

7 است.

باید توجه کرد که مساله کمبود نیروی پرستاری همه چیز را تحت الشعاع قرار می دهد.

به عنوان مثال پرستاران مجبور می شوند اضافه کاری های اجباری داشته باشند یا قانونی مانند بازنشستگی پیش از موعد که حق قانونی پرستاران است به دلیل کمبود نیرو نمی تواند در برخی دانشگاه ها اجرا شود.

موضوع استخدام پرستاران در طول سال های گذشته بارها در رسانه ها مخابره شده، اخباری که در عموم جامعه این باور را ایجاد می کند که تعداد استخدامی ها بسیار زیاد است ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی پرستاران از چگونگی اجرای قانون تعرفه گذاری

نگرانی پرستاران از چگونگی اجرای قانون تعرفه گذاری