مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 06:452021-12-11اقتصادي

محدودیت های سهمیه ارزی مرزنشینان خراسان شمالی


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: مرزنشینان استان با محدودیت های سهمیه ارزی کمتر برای صادرات و واردات مواجه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز حسین حاجی بگلو رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها با اعلام محدودیت های سهمیه ارزی مرزنشینان خراسان شمالی، اظهارکرد: مرزنشینان در مناطق محروم به دلیل نبود زیرساخت های لازم، برای اخذ کارت الکترونیکی که کمتر از یک دهه گذشته در دستور کار قرار گرفته است در روند تهیه کارت با مشکلاتی مواجه هستند، به همین دلیل اکنون با محدودیت های سهمیه ارزی کمتر برای صادرات و واردات مواجه هستند.

   وی افزود: اگرچه در سال های گذشته برخی از شرکت های مرزنشین توانستند جزو صادرکنندگان نمونه باشند اما در حال حاضر به دلیل بضاعت و سرمایه درگردش پایین، میزان صادرات و واردات کمتری دارند.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان خاطرنشان کرد: 11 شرکت مرزنشین فعال در استان داریم که به دلیل مشکلات سرمایه درگردش اکنون فعالیت اقتصادی مناسبی ندارند.

وی با بیان این که به ازای هر مرزنشین در مناطق محروم 400 دلار سهمیه ارزی و در مناطق عادی 200 دلار سهمیه ارزی تخصیص یافته است اضافه کرد: کمک معیشت مرزنشینان یکی از اهداف دولت است و سهمیه ارزی براساس اعضای فعال شرکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدودیت های سهمیه ارزی مرزنشینان خراسان شمالی

محدودیت های سهمیه ارزی مرزنشینان خراسان شمالی