مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 06:302021-12-11پزشكي

لزوم جلوگیری از چرای آزاد مرغ های بومی در زنجان


در راستای پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای پرندگان، اهالی روستاها از رها کردن مرغ های بومی و دیگر ماکیان به صورت چرای آزاد، - ایسنا/زنجان مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای پرندگان، اهالی روستاها از رها کردن مرغ های بومی و دیگر ماکیان به صورت چرای آزاد، خودداری کنند.

محمدباقر حاج کاظمی در گفت وگو با ایسنا، در رابطه با راه های پیشگیری از بروز بیماری آنفلوانزای پرندگان، اظهار کرد: اهالی روستاها از رها کردن مرغ های بومی و دیگر ماکیان به صورت چرای آزاد خودداری کرده و آن ها را در مکان های سرپوشیده نگهداری کنند زیرا امکان انتقال بیماری به طیور بومی از طریق تماس با پرندگان آزادپرواز وجود دارد.

وی، مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب های سطح کشور و استان و اسکان موقت این پرندگان در آبگیرها و تالاب ها را عامل اصلی بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دانست و افزود: پرندگان مهاجر به ویژه اردک و غاز، بوقلمون، قو، چنگر، خوتکا و سایر پرندگان وحشی، می توانند این ویروس را به پرندگان خانگی منتقل کرده و سپس به انسان نیز انتقال دهند.

این مسئول با بیان اینکه آنفلوانزای پرندگان بیماری مشترک بین انسان و پرندگان است، تصریح کرد: شهروندان از خرید پرندگان، اردک و مرغ از بازارچه های محلی داخل شهر و روستاها و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم جلوگیری از چرای آزاد مرغ های بومی در زنجان

لزوم جلوگیری از چرای آزاد مرغ های بومی در زنجان