مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 06:202021-12-11پزشكي

ناباروری، علل و روش های درمان


ناباروری از جمله مسائلی است که زندگی خانوادگی افراد بسیار زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد، این عارضه به عنوان بیماری شناخته شده و علل و راه های درمان مختلفی برای آن تعریف شده است.

- از مهمترین تصمیم هایی که زوجین در زندگی می گیرند، اقدام به بچه دار شدن و تجربه حس پدر و مادر شدن است، اما برخی زوج ها در مسیر بچه دار شدن ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند، ناباروری می تواند در این خانواده ها احساس ترس و نگرانی ایجاد کرده و گاهی بنیان خانواده را دچار مشکل کند.

در گذشته نه چندان دور تنها زنان را مسئول ناباروری می دانستد ولی هم اکنون می دانیم که ناباروری می تواند نتیجه وجود اختلال در مرد هم باشد.

این مشکل ممکن است هم افرادی را که هیچ سابقه ای از بارداری ندارند و هم افرادی که سابقه ی بارداری و حتی فرزندآوری دارند را درگیر کند.

یک فلوشیپ نازایی، لاپاراسکوپی پیشرفته زنان و هیستروسکوپی در این خصوص به ایسنا می گوید: ناباروری یکی از مشکلات شایع در دنیا است که در گذشته میزان شیوع آن 15 الی 20 درصد گزارش شده بود اما اخیرا با توجه به آمارها شیوع آن به 25 درصد افزایش یافته است.

علل ناباروری دکتر شهلا دانایی در تشریح علل ناباروری ادامه می دهد: ناباروری علل متفاوتی دارد و می تواند از هر دو زوج باشد یعنی علاوه بر فاکتور مردانه و زنانه، فاکتورهای مشتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناباروری، علل و روش های درمان

ناباروری، علل و روش های درمان