مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 06:202021-12-11اقتصادي

میرسلیم: واردات خودرو باید منتفی شود


واردات خودرو باید منتفی شود، چرا که برخلاف سیاست های کلی نظام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، سید مصطفی میرسلیم در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مخالفت مجدد هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام با واردات خودرو، اظهار داشت: واردات خودرو برخلاف سیاست های کلی نظام است.

خودرو جزو کالاهای اساسی نیست وی در تشریح علت مخالفت هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام با واردات خودرو، گفت: کشور ما در شرایط کنونی وضعیت خوبی از لحاظ ارزی ندارد و باید ارز در اختیار کشور صرف واردات کالاهای اساسی و ضروری شود، اما خودرو جزو کالاهای اساسی نیست و نباید ارز کشور را صرف واردات خودرو کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: واردات خودرو باعث می شود به تولیدکنندگان داخلی لطمه وارد شود و این کار به مصلحت نیست.

البته مشکلاتی از نظر کیفیت تولیدات داخلی خودرو وجود دارد که باید حل و فصل شود اما راهکار آن فنی است، نه اینکه با واردات خودرو باعث تعطیلی و یا رکود فعالیت های داخلی صنعت خودرو شویم.

میرسلیم متذکر شد: خوشبختانه در سال های اخیر زحمات زیادی در این زمینه کشیده شده که نشان می دهد صنعت خودرو داخلی ما حرکت اصلاحی خوبی را در زمینه های فنی آغاز کرده است، اما هنوز این اقدامات تکمیل نشده است و باید این روند اصلاحی ادامه پیدا کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میرسلیم: واردات خودرو باید منتفی شود

میرسلیم: واردات خودرو باید منتفی شود