مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آذر 1400 ساعت 04:502021-12-11اقتصادي

مزارع پرورش ماهی زیر تیغ خشکسالی


چهارمحال و بختیاری ظرفیت قابل توجهی در حوزه صنعت آبزی پروری در کشور دارد، مزارع پرورش ماهی بسیاری در این استان وجود دارد که در سال های اخیر به علت خشکسالی، - آلودگی های زیست محیطی و خشکسالی با چالش های بسیاری روبرو شده اند، اگر در حال حاضر برای این ظرفیت اقتصادی پنهان در استان تدبیری اندیشیده نشود، قطعا مزارع پرورش ماهی یکی پس از دیگری رو به تعطیلی می رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چهارمحال و بختیاری قطب تولید ماهیان سردآبی در کشور محسوب می شود، اما این صنعت با چالش های بسیاری روبرو شده است، قطعا رشد و توسعه صنعت آبزی پروی در کشور به علت نیاز کشور به منبع پروتیین این ماده غذایی ارزشمند نیازمند توجه به زیرساخت ها بوده و در این حوزه نقش مراکز تحقیقاتی علمی و دانشگاهی در کاهش چالش ها و تقویت این صنعت نادیده گرفته شده است.

مزارع شیلات در چهارمحال و بختیاری در برهه های مختلف تحت ثاثیر حوادثی مانند سیل، آلودگی نفتی، نشت پساب کارخانجات و آلودگی منابع آب، خشکسالی، کم آبی، بیماری های ویروسی و .

قرار گرفته اند و هر کدام از این مسائل باعث ضرر و زیان فراوان به تولیدکنندگان و پرورش دهندگان ماهی در استان شده است.

چهارمحال و بختیاری جزو استان های ساحلی در کشور محسوب نمی شود، اما ظرفیت های قابل توجهی در این استان برای توسعه صنعت آبزی پروری وج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزارع پرورش ماهی زیر تیغ خشکسالی

مزارع پرورش ماهی زیر تیغ خشکسالی