مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آذر 1400 ساعت 13:552021-12-10حوادث

آتش بر پیکر تالاب میانگران ایذه/پرندگان مهاجر در خطر بی خانمان شدن+عکس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایذه، وقوع آتش سوزی شدید بر پیکره پوشش گیاهی تالاب میانگران ایذه از صبح امروز تا پایان روز باعث از بین رفتن بخش وسیعی از این تالاب و بی خانمان شدن بسیاری از پرندگان بومی و مهاجری شده است که برای گذر از فصل سرما به این تالاب پناه آورده اند.

طبق گزارشات بومیان منطقه تا عصر امروز هیچ یک از ادارات متولی در موضوع تالاب و همچنین بحران و آتش نشانی در محل حضور پیدا نکرده و این امر باعث ادامه گسترش شعله های آتش به سمت قسمت های میانی و لجن زار موجود شد که باعث می شود خاموش کردن آن با دشواری بسیار جدی مواجه باشد.

  بسیاری از این آتش سوزی ها توسط مالکان اراضی کشاورزی حاشیه تالاب برای از بین بردن پوشش گیاهی تالابی در این فصل خشکسالی جهت اضافه کردن به اراضی تحت کشت خود انجام می شود.

این در حالی است که در تابستان امسال نیز بخش های زیادی از پوشش گیاهی و حیات این تالاب مورد دست درازی قرار گرفت ولی تاکنون گزارشی از سوی اداره محیط زیست شهرستان به عنوان متولی با موضوع شناسایی و برخورد با متخلفین جهت بازدارندگی ادامه این رویه منتشر نشده است.

  به نظر می رسد با توجه به ادامه یافتن این بحران در سال های اخیر عزمی جدی برای برخورد با متخلفین وجود نداشته و با وجود اینکه در فصل کشت نیز ورود به اراضی تالابی در سال های قبل گزارش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش بر پیکر تالاب میانگران ایذه/پرندگان مهاجر در خطر بی خانمان شدن+عکس

آتش بر پیکر تالاب میانگران ایذه/پرندگان مهاجر در خطر بی خانمان شدن+عکس