مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آذر 1400 ساعت 09:252021-12-10بين الملل

هریس: دموکراسی روبه افول است


معاون رییس جمهوری آمریکا گفت دموکراسی رو به افول است و از کنگره این کشور خواست دسترسی شهروندان به صندوق های رای را افزایش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، کامالا هریس، معاون رییس جمهوری آمریکا در نشست دموکراسی گفت: ما در آمریکا می دانیم که دموکراسی مان مصون از خطر نیست.

هریس گفت: حوادث ششم ژانویه، دغدغه بزرگی در ناخودآگاه جمعی ما شده است و قوانینی که بسیاری از ایالت ها علیه رای دهندگان تصویب کرده اند، در راستای تلاش های فعالانه برای محروم کردن مردم آمریکا از دموکراسی است.

بسیاری از ایالات جمهوری خواه آمریکا، در واکنش به ادعای تقلب انتخاباتی ترامپ در 2020، قوانینی را به تصویب رسانده اند که از جمله با محدود کردن رای گیری پستی و رای گیری زودهنگام، دسترسی افراد به صندوق های رای را محدود کرده اند.

این معاون جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا اذعان داشت که اقدامات دولت برای حصول اطمینان از دسترسی همه شهروندان آمریکا به حق رای، کافی نبوده است؛ او در ادامه از کنگره آمریکا خواست تا همین حالا اقدام کند.

هریس با اشاره به دو قانون مربوط به رای گیری که مدت هاست که در مجلس آمریکا منتظر رای نمایندگان هستند، گفت: به کمک این قوانین، همه واجدین شرایط در آمریکا حق رای خواهند داشت و رای آن ها در انتخاباتی آزاد، ضفاف و عادلان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هریس: دموکراسی روبه افول است

هریس: دموکراسی روبه افول است