مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آذر 1400 ساعت 09:202021-12-10بين الملل

2500 نظامی آمریکایی در عراق باقی می مانند


فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه در اظهاراتی متناقض با تعهدات واشنگتن برای خروج از عراق تا پایان سال جاری میلادی گفت: 2500 نظامی ما همچنان در عراق می مانند.

- به نقل از پایگاه خبری المعلومه، همزمان با نزدیک شدن به زمان خروج نظامیان آمریکایی از عراق، ژنرال کنث مک کنزی فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه در اظهاراتی که ناقض تعهدات واشنگتن برای خروج نظامی از عراق است، ضمن هشدار درباره افزایش حملات تروریستی گفت: واشنگتن شمار نیروهای فعلی خود در عراق را که حدود 2500 نیرو است، همچنان حفظ خواهد کرد.

ژنرال مک کنزی که با خبرگزاری آسوشیتد پرس مصاحبه می کرد، ادامه داد: با وجود تغییر نقش نظامیان آمریکایی در عراق از رزمی به آموزشی و پشتیبانی، این نظامیان به پشتیبانی هوایی و سایر کمک های نظامی به عراق برای جنگ علیه داعش ادامه می دهند.

وی افزود: برخی نیروها و گروه های سیاسی عراقی خواهان خروج همه نیروهای آمریکایی از کشورشان هستند.

ولی ما این کشور را ترک نخواهیم کرد و این مسئله ممکن است همزمان با نزدیک شدن به پایان سال، واکنش هایی به همراه داشته باشد.

این مقام ارشد نظامی آمریکایی اعلام کرد: ما از پایگاه هایی خارج شدیم که نیازی به آن نداشتیم و اینگونه دسترسی به خود را سخت تر کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2500 نظامی آمریکایی در عراق باقی می مانند

2500 نظامی آمریکایی در عراق باقی می مانند