مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آذر 1400 ساعت 09:152021-12-10بين الملل

در پی فشارهای آمریکا؛ امارات از تعطیلی تأسیسات چینی در این کشور خبر داد


پس از آنکه منابع آمریکایی مدعی شدند چین در حال توسعه یک پایگاه نظامی در خاک امارات است، مشاور دیپلماتیک رییس امارات اعلام کرد که ابوظبی در پی نگرانی های واشنگتن، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، انور قرقاش مشاور دیپلماتیک رییس امارات در جلسه اندیشکده کشورهای حاشیه خلیج فارس در واشنگتن خبر داد که ابوظبی تأسیسات چینی ای را که باعث نگرانی واشنگتن شده بود، تعطیل کرده است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اخیرا مدعی شد که تصاویر ماهواره ای از بندر الخلیفه امارات، ساخت و ساز مشکوکی را درون یک پایانه کانتینری نشان می دهد که توسط یک شرکت کشتیرانی چینی به نام کاسکو (Cosco) ساخته و اداره می شده است.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود اضافه کرده بود که سازمان های اطلاعاتی آمریکا در بهار سال جاری شواهدی را از ساخت و ساز یک پایگاه نظامی محرمانه ، انور قرقاش در جلسه مذکور خبر داده است: به درخواست آمریکا، امارات دستور داد کار در این تأسیسات متوقف شود .

مشاور دیپلماتیک رییس امارات اضافه کرد ابوظبی بر این باور است که از تأسیسات یادشده استفاده امنیتی یا نظامی نمی شده است.

قرقاش با اشاره به اینکه نگرانی های آمریکا در نظر گرفته شد،  گفت: کار در این تأسیسات را متوقف کردیم؛ اما موضع ما همچنان تغییر نکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در پی فشارهای آمریکا؛ امارات از تعطیلی تأسیسات چینی در این کشور خبر داد

در پی فشارهای آمریکا؛ امارات از تعطیلی تأسیسات چینی در این کشور خبر داد