مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آذر 1400 ساعت 07:002021-12-10اقتصادي

200 نقطه در گلستان قابلیت استقرار نیروگاه های برقابی میکرو را دارد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: حدود 200 نقطه در گلستان قابلیت استقرار نیروگاه های برقابی کوچک مقیاس و میکرو را داشته که تاکنون 100 نقطه آن توسط مشاور طرح شناسایی شده است.

- ، سید محسن حسینی صبح جمعه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص گزارش جلسه میانکار مطالعات پتانسیل یابی نیروگاه های برقابی کوچک مقیاس استان، اظهار کرد: تا حدود 100 سال پیش با استفاده از نیروی رودخانه ها ده ها آسیاب آبی و آبدنگ در گلستان فعالیت می کردند که امروزه منسوخ شده و به جای آنها با مدیریت مناسب رودخانه ها، سدها و سایر تاسیسات آبی می توان از نیروی برق آبی برای تامین بخشی از انرژی مورد نیاز استان استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان این که تخمین زده می شود که حدود 75 درصد از ظرفیت بالقوه برقابی در سطح جهان بهره برداری نشده است، افزود: در اکثر کشورها، پروژه هایی با هدف استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، در حال گسترش است.

وی ادامه داد: برآورد ما این است که حدود 200 نقطه در استان قابلیت استقرار نیروگاه های برقابی کوچک مقیاس و میکرو را دارند که تاکنون 100 نقطه آن توسط مشاور طرح شناسایی شده است.

حسینی گفت: در این مطالعات، مباحث هواشناسی، هیدرولوژی، برنامه ریزی منابع آب، هیدروانرژی، زمین شناسی، زمین لرزه، سازه های هیدرولیکی و الکترومکانیکال، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

200 نقطه در گلستان قابلیت استقرار نیروگاه های برقابی میکرو را دارد

200 نقطه در گلستان قابلیت استقرار نیروگاه های برقابی میکرو را دارد