مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 16:552021-12-09سياسي

اعتبارات مرمتی آثار تاریخی اصفهان با موافقت رییس جمهور افزایش می یابد


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ادامه حضور خود در اصفهان و در بازدید از گذر تاریخی بازارچه حسن آباد، از افزایش اعتبارات مرمتی آثار تاریخی اصفهان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عصر امروز در حاشیه بازدی از آثار تاریخی اصفهان با اشاره به تعداد زیاد آثار تاریخی در این شهر اظهار داشت: در حال حاضر 35هزار اثر تاریخی در کشور به ثبت رسیده که بیش از 2هزار اثر آن به تنهایی در استان اصفهان است.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت بودجه مرمت آثار تاریخی، در سفرهای استانی و در بازدید از این آثار به این نتیجه رسیدیم که بودجه های کنونی به هیچ عنوان کفاف حفاظت از این آثار ارزشمند را نمی دهد.

ضرغامی افزود: شب گذشته به اتفاق معاون میراث فرهنگی وزارتخانه، در دیداری که با ریاست جمهوری داشتیم، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی آثار تاریخی، بر لزوم افزایش اعتبارات مرمتی و حفاظتی در راستای انجام تکالیف قانونی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کردم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: با موافقت ریاست محترم جمهوری، بودجه حفاظت و مرمت آثار تاریخی کشور، در سال آی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبارات مرمتی آثار تاریخی اصفهان با موافقت رییس جمهور افزایش می یابد

اعتبارات مرمتی آثار تاریخی اصفهان با موافقت رییس جمهور افزایش می یابد