مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 09:452021-12-09اجتماعي

دانشگاه جامع علمی کاربردی نماد دانشگاه های نسل سوم است


رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی نمادی از دانشگاه های نسل سوم است تا فارغ التحصیلان آن نه فقط دارای مهارت، - بلکه کارآفرین نیز باشند و از لحاظ ایجاد شغل، باری به دولت تحمیل نشود.

فرزان قالیچی در گفت وگو با ایسنا با اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاهی مهارتی است و دلیل تاسیس آن این بود که نیروهای مهارتی به جامعه تحویل داده شوند.

وی ادامه داد: از سال های قبل دانشگاه های نظری و سازمان آموزش فنی وحرفه ای وجود داشتند اما محوریت دانشگاه های نظری، دانشگاه نسل اول بود و بسیاری از فارغ التحصیلان آن وارد بازارکار نشده و با موج عظیمی از بیکاری مواجه شده ایم؛ در دانشگاه های فنی وحرفه ای نیز آموزش هایی را در مقاطع تحصیلی متوسطه ارائه داده و به تحصیلات عالیه پرداخت نمی شود.

قالیچی با بیان اینکه اکنون هزینه ی ایجاد یک شغل در کشور بالای 500 میلیون تومان است، گفت: اگر بتوانیم مهارت ها را به دانشجوها بیاموزیم، هزینه های ایجاد شغل به مراتب کمتر خواهد شد که از این طریق می توانیم به گسترش برنامه ششم توسعه نیز کمک کنیم چرا که اکنون سهم آموزش مهارتی در کشور ما حدود 15 درصد است درحالیکه در پایان برنامه ی ششم توسعه باید به 30 درصد برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه جامع علمی کاربردی نماد دانشگاه های نسل سوم است

دانشگاه جامع علمی کاربردی نماد دانشگاه های نسل سوم است