مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 08:052021-12-09اقتصادي

نیمی از دشت های خراسان جنوبی شوری بیش از حد مجاز دارند


مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اظهار کرد: نیمی از دشت های خراسان جنوبی شوری بیش از حد مجاز دارند.

- محمدی در نشست روز جهانی خاک با بیان اینکه سالانه حدود 14 تن در هکتار فرسایش خاک داریم، گفت: در استان ای سی خاک پنج هزار و 340 میکروزیمنس است که حد مجاز چهار هزار میکروزیمنس است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با اشاره به مساحت اراضی آبی استان که بیش از 150هزار هکتار است، افزود: نیمی از دشت های استان دارای شوری بیش از شش هزار میکروزیمنس و 33 درصد دارای شوری متوسط بین سه تا شش هزار و حدود 17درصد شوری کمتر از سه هزار دارند.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان شوری خاک در دشت سده بیش از شش هزار کیلوگرم در هکتار نمک است، گفت: کمترین میزان شوری در اراضی دستگردان طبس با حدود 200 کیلوگرم نمک در هکتار است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این ارقام نشان از شور شدن خاک های استان دارد، افزود: برای جلوگیری از روند افزایشی شوری خاک باید آبشویی به تناسب اراضی یک تا سه بار در سال مخصوصا در روش های آبیاری قطره ای انجام شود.

محمدی علت شور شدن خاک های استان را کم شدن بارندگی ها، افزایش دما، کاهش کیفیت آب آبیاری و بهره برداری غیراصولی دانست و گفت: کاشت مستقیم و بی خاک در 2084 هکتار، کاشت و برگردان کود سبز در 847 هکتار و مدیریت بقایای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از دشت های خراسان جنوبی شوری بیش از حد مجاز دارند

نیمی از دشت های خراسان جنوبی شوری بیش از حد مجاز دارند