مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 08:052021-12-09دانش

کاهش استقبال پسران برای تحصیل در دانشگاه


رییس دانشگاه پیام نور استان قزوین گفت: علاقه جوانان پسر نسبت به تحصیل در دانشگاه کمتر شده است لذا رسانه می تواند از طریق تبلیغ دانشگاه های نسل 4، - کارآفرین و همچنین تحصیل جوانان در دانشگاه های نیمه حضوری در کنار اشتغال، جوانان را به سمت دانشگاه سوق دهد.

رضا رسولی شربیانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: رسانه از 2 طریق می تواند به اهداف علمی و فرهنگی دانشگاه کمک کند، نخست آنکه می تواند اخبار علمی و فرهنگی دانشگاه را در رسانه منعکس کند؛ هرچه بیشتر رویدادهای علمی، پژوهشی، فرهنگی، فعالیت ها، نشست ها و کانون های دانشجویی انتشار پیدا کند فضای جامعه تلطیف می شود و تصویر مثبتی از دانشگاه در ذهن ها قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با انعکاس فعالیت های علمی و فرهنگی دانشگاه در رسانه ها ترغیب برای تحصیل در رشته های کاربردی افزایش پیدا خواهد کرد و هر جامعه ای که شهروندان آن رویکردهای علمی داشته باشند به سمت فرهیختگی حرکت کرده و به همان میزان از معضلات و تنش ها نیز کاسته خواهد شد.

رییس دانشگاه پیام نور استان قزوین خاطرنشان کرد: کار دومی که رسانه می تواند انجام دهد ایجاد رقابت در فعالیت های علمی-فرهنگی است، رسانه ها می توانند در قالب برنامه های مناظره ، مباحثه ، نگارش علمی، کرسی و میزگرد به پویایی دانشگاه کمک کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش استقبال پسران برای تحصیل در دانشگاه

کاهش استقبال پسران برای تحصیل در دانشگاه