مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 07:552021-12-09سياسي

ضرورت ایجاد اداره بیماری های نادر در وزارت بهداشت


رییس هیأت مدیره بنیاد بیماران نادر ایران گفت: به منظور جلوگیری از پراکندگی در حوزه بیماران نادر لازم است تا در وزارت بهداشت اداره ای به همین نام تشکیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، یاسر داودیان به این نکته تاکید دارد در صورت همکاری دولت و وزارت بهداشت این بنیاد آمادگی خواهد داشت تا در تحقق تسریع رایزنی های مربوط به داروهای بیماران نادر اقدامات لازم را انجام دهد و گفت: بنیاد بیماری های نادر عضو مجامع جهانی است و می تواند در تحقق یافتن و تسریع در رایزنی های مربوط به داروهای نادر در کنار دولت و وزارت بهداشت باشد تا اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.

داوودیان افزود: هدف ما شناسایی، جلوگیری از شیوع این بیماری ها، اطلاع رسانی، هدف گذاری، هدفمندی و اشراف جامعه به این بیماری و علائم آن است که وجود بانک اطلاعات جامعی از بیماران نادر در کشور می تواند بسیار اثرگذار باشد.

این در حالیست که کشور هنوز از این بانک اطلاعات بهره مند نیست.

وی با اشاره به دیدار چند روز گذشته رییس جمهور (11 آذر ماه) از بیماران اس ام ای و قول رسیدگی دولت به منظور تأمین داروی این دست از بیماران و تدوین بودجه 1401 با توجه به اعتبار مورد نیاز و ضروری برای بیماری های نادر گفت: داروی بیماران اس ام ای به شدت گران است و تولید آن منحصر به چند کشور بوده و پس ضروری است ارز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ایجاد اداره بیماری های نادر در وزارت بهداشت

ضرورت ایجاد اداره بیماری های نادر در وزارت بهداشت