مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 07:552021-12-09اقتصادي

ماهی تازه چه ویژگی هایی دارد؟


با توجه به فروش ماهی های غیرمجاز و غیربهداشتی، شهروندان در خرید ماهی تازه به شرایط بهداشتی آن توجه ویژه کنند.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس شبکه بشرویه اظهار کرد: با توجه به فروش ماهی های غیرمجاز و غیربهداشتی، شهروندان در خرید ماهی تازه به شرایط بهداشتی آن توجه ویژه کنند.

سید حمید عبدی، امروز پنج شنبه 18 آذر به رسانه های گروهی گفت: برای شناسایی ماهی تازه راه های زیادی وجود دارد، اما بهترین راه، شناسایی از طریق چشم وعضله ماهی است چشم ماهی تازه باید محدب وکاملا براق باشد و مردمک آن عاری از کدورت و یا رنگ های شیری وسفید باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: شهروندان در خرید ماهی تازه به نکات بهداشتی از قبیل تازه بودن آن توجه ویژه کنند که باید چشم، ماهی تازه محدب ، کاملا براق ومردمک آن کاملا به رنگ سیاه و عاری از کدورت باشد و هرچه از زمان صید ماهی بیشتر گذشته باشد حالت محدب چشم به تدریج از بین می رود و در شرایط فساد کاملا در حدقه فرو می رود و حتی از بین می رود ورنگ مردمک ازرنگ سیاه به رنگ سفید وشیری درامده وبراقیت وتلالو چشم نیز ازبین می رود.

وی با بیان اینکه عضلات ماهی نیز معیار خوبی است برای سلامت گوشت ماهی و عضلات ماهی تازه دارای واکنش بوده و بعد از فشار دادن با انگشت ورها کردن سریع به حالت اول بر می گردد، اما در ماهی مانده این حالت ضعیف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهی تازه چه ویژگی هایی دارد؟

ماهی تازه چه ویژگی هایی دارد؟