مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 07:352021-12-09سياسي

‏تب برفکی به جان دام ها افتاد / تلف شدن چند رأس بز و گوسفند در عسلویه


رییس دامپزشکی شهرستان عسلویه گفت: متأسفانه شاهد شیوع تب برفکی در دامداری شهر بیدخون و روستای کلات هستیم که متأسفانه تعدادی رأس بز و گوسفند تلف شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان عسلویه، احمد علی پور رییس دامپزشکی شهرستان عسلویه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه شاهد شیوع تب برفکی در دامداری شهر بیدخون و روستای کلات هستیم که متأسفانه تعدادی رأس بز و گوسفند تلف شدند.

وی با بیان اینکه اقدامات کنترلی در این دامداری ها انجام شده است و جای هیچ گونه نگرانی نیست گفت: واکسن دامی علیه بیماری تأمین شده و مشغول به مایه کوبی دام ها هستیم تا بتوانیم از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کنیم.

علی پور یادآور شد: نمونه گیری های لازم را از شهر بیدخون و روستای کلات انجام داده ایم و خوشبختانه با رایزنی های که با مرکز استان داشته ایم تاکنون 15 هزار دُز واکسن تأمین شده است و تا امروز سه هزار دُز واکسیناسیون دامی جهت پوشش کامل بیماری همکاری کنند و از آبشخورهای مشترک برای دام ها استفاده نکنند و آنها را ضد عفونی کنند.

رییس دامپزشکی شهرستان عسلویه خاطرنشان کرد: شوراها و دهیاری ها برای هماهنگی بیشتر بین دامداران و اکیپ واکسیناسیون همکاری لازم را داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

‏تب برفکی به جان دام ها افتاد / تلف شدن چند رأس بز و گوسفند در عسلویه

‏تب برفکی به جان دام ها افتاد / تلف شدن چند رأس بز و گوسفند در عسلویه