مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 07:352021-12-09اقتصادي

ریل ذوب آهن اصفهان به متروی تهران رسید


مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از ساخت و تحویل 500 تُن ریل UIC54 برای نخستین بار در کشور توسط ذوب آهن اصفهان، مطابق با استاندارد بین المللی برای استفاده در خطوط درون شهری این ناوگان خبر داد.

- مهدی شایسته اصل با بیان اینکه برای تعمیرات و نگهداری خطوط مترو، شرکت بهره برداری مترو سالانه به 500 شاخه ریل UIC54 نیاز دارد، گفت: تولید این ریل در ذوب آهن اصفهان در شرایط تحریم، یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری است.

وی تصریح کرد: کمبود نقدینگی و تحریم ها مانع ورود ریل شد که با تولید ریلUIC54 براساس استانداردهای بین المللی و با کیفیت مطلوبی، خودکفایی در این بخش را شاهد هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیرعامل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه قبلا ریل مترو از اتریش وارد می شد، خاطرنشان کرد: با شدت گرفتن تحریم ها، به ناچار واردات ریل از کشورهای روسیه و ترکیه انجام شد که از کیفیت مطلوب برخوردار نبود و هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد.

وی اظهار کرد: تولید ریل در ذوب آهن اصفهان نه تنها صرفه جویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور می شود، بلکه دغدغه ما را برای تامین ریل از بین برده و وابستگی حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریل ذوب آهن اصفهان به متروی تهران رسید

ریل ذوب آهن اصفهان به متروی تهران رسید