مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 07:352021-12-09پزشكي

اومیکرون به کویت رسید


نخستین مورد ابتلا به گونه جهش یافته «اومیکرون» در کویت ثبت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از جماران از روزنامه القبس کویت، عبدالله السند سخنگوی وزارت بهداشت کویت اعلام کرد که نخستین مورد ابتلا به گونه جهش یافته اومیکرون در این کشور ثبت شده است.

السند تأکید کرد که یک مسافر با ملیت اروپایی که از یکی از کشور های آفریقایی وارد کویت شده است به گونه اومیکرون مبتلا شده است.

در همین حال، شرکت داروسازی بیون تک امروز چهارشنبه اعلام کرد که واکسن فایزر-بیون تک به افرادی که سه دوز از این واکسن به آن ها تزریق شده است در برابر سویه اومیکرون از ویروس کرونا مصنویت می دهد.

با این حال بنا به بررسی های آزمایشگاهی انجام شده تزریق دو دوز از واکسن فایزر-بیون تک احتمالا به اندازه کافی از افراد واکسینه شده در برابر سویه اومیکرون محافظت نمی کند.

در بیانیه بیون تک آمده است که با وجود نتایج به دست آمده مبنی بر تاثیر سه دوز از واکسن فایزر-بیون تک در برابر سویه اومیکرون، این شرکت به همراه شرکت داروسازی فایزر تا ماه مارس (اسفند/فروردین) واکسنی مختص سویه اومیکرون تهیه خواهند کرد.

به گفته مسئولان شرکت بیون تک سه دوز از واکسن فایزر-بیون تک منجر به تولید سطحی از پادتن در برابر سویه اومیکرون می شود که مشابه پادتن تولیدشده پس از تزریق دو دوز از واکسن در ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اومیکرون به کویت رسید

اومیکرون به کویت رسید