مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آذر 1400 ساعت 06:552021-12-09اقتصادي

هدف گذاری توزیع یک میلیون اصله نهال در استان مرکزی


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: توزیع یک میلیون اصله نهال با هدف توسعه فضای سبز، جنگل کاری و کاهش آلودگی هوا در استان مرکزی هدف گذاری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک به نقل از منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی محسن چقایی با بیان اینکه توزیع یک میلیون اصله نهال در استان مرکزی هدف گذاری شده است اظهار کرد: توزیع نهال رایگان در استان مرکزی از ابتدای اسفندماه سال جاری همزمان با ایام درختکاری آغاز و تا ابتدای سال آینده ادامه می یابد.

وی، مساحت جنگل های دست کاشت و طبیعی استان مرکزی را 44 هزار و 500 هکتار عنوان کرد و ادامه داد: پیش بینی می شود این نهال ها در سطح یک هزار و 360 هکتار از اراضی کشاورزی و ملی استان کشت شود.

رییس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطرنشان کرد: توزیع نهال سازگار با آب و هوای استان با هدف توسعه فضای سبز، جنگل کاری، کاهش آلودگی هوا، جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل روان آب های سطحی انجام می شود.

چقایی گفت: 300 هزار اصله از مجموع این نهال ها، از گونه های با سریع الرشد بوده و این نهال ها با آبیاری مناسب توسط کشاورزان از سال چهارم قابل برداشت است.

وی خاطرنشان کرد: تولید صنوبرهای سریع الرشد با هدف زراعت چوب در اراضی کشاورزی و ملی، حفاظت از جنگل های طبیعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف گذاری توزیع یک میلیون اصله نهال در استان مرکزی

هدف گذاری توزیع یک میلیون اصله نهال در استان مرکزی