مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 19:302021-12-08دانش

توقف زادآوری بلوط در زاگرس زمینه را برای بیابان های زاگرسی فراهم می کند


یک پژوهشگر دیرینه اقلیم شناسی دانشگاه ارالنگن-نورنبرگ، آلمان گفت: توقف زادآوری درختان بلوط در زاگرس زمینه را برای تشکیل بیابان های زاگرسی فراهم می کند.

- یک پژوهشگر دیرینه اقلیم شناسی دانشگاه ارالنگن-نورنبرگ، آلمان: توقف زادآوری بلوط در زاگرس زمینه را برای بیابان های زاگرسی فراهم می کند ایسنا/لرستان یک پژوهشگر دیرینه اقلیم شناسی دانشگاه ارالنگن-نورنبرگ، آلمان گفت: توقف زادآوری درختان بلوط در زاگرس زمینه را برای تشکیل بیابان های زاگرسی فراهم می کند.

دکتر محسن ارسلانی، در نشست علمی تخصصی گرامیداشت روز جهانی خاک که به همت گروه علوم و مهندسی دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان برگزار شد، در خصوص تغییر اقلیم در زاگرس و تاثیر آن بر سلامت جنگل های بلوط بیان کرد: تغییرات اقلیم در دنیا در حال انجام است.

وی با اشاره به نوسانات فصلی دمای حداقل و حداکثر در زاگرس گفت: براساس نمودارهای احصا شده، دمای زمستانه و تابستانه در زاگرس در حال افزایش است و لرستان نیز از این موضوع مستثنی نبوده است.

این پژوهشگر دیرینه اقلیم شناسی دانشگاه ارالنگن-نورنبرگ، آلمان گفت: در چند دهه اخیر براساس داده ایستگاه های هواشناسی، شاهد روند کاهشی بارش در زاگرس بوده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف زادآوری بلوط در زاگرس زمینه را برای بیابان های زاگرسی فراهم می کند

توقف زادآوری بلوط در زاگرس زمینه را برای بیابان های زاگرسی فراهم می کند