مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 17:202021-12-08سياسي

چهار تا پنج میلیون هکتار از خاک های کشور با شوری روبروست


دبیر اجرایی نشست علمی تخصصی روز جهانی خاک گفت: اگر امنیت خاک یک کشور به خطر بیافتد امنیت ملی آن کشور هم تهدید می شود.

- ایسنا/لرستان دبیر اجرایی نشست علمی تخصصی روز جهانی خاک گفت: اگر امنیت خاک یک کشور به خطر بیافتد امنیت ملی آن کشور هم تهدید می شود.

دکتر محبوبه جلالی، در نشست علمی تخصصی گرامیداشت روز جهانی خاک که به همت گروه علوم و مهندسی دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: مجمع جهانی خاک با شروع قرن 21 با توجه به اهمیت این موضوع در زندگی بشر، قرن حاضر را صیانت از خاک نامید و از همان سال ها پنجم دسامبر را به عنوان روز جهانی خاک نامگذاری کردند.

وی ادامه داد: از همان سال به بعد مجمع جهانی خاک به فکر این بودند که یک روزی را به عنوان روز جهانی خاک مطرح کنند که نهایتا 5 دسامبر را تعیین کردند و بعد از آن سازمان ملل با حمایت فائو (سازمان خوارو بار جهانی) یک برنامه مشارکت جهانی خاک را راه اندازی کرد که مخفف آن GSP است و ارکان مختلفی را انجا تعریف کردند.

ترویج مدیریت پایدار منابع خاک متضمن امنیت غذایی و سازگاری با تغییرات اقلیمی آینده است دبیر اجرایی نشست علمی تخصصی روز جهانی خاک گفت: برنامه مشارکت جهانی خاک به منظور تقویت مشارکت متقابل و هم افزایی فعالیت­ های اعضای آن ایجاد شد و هدف اصلی آن سازمان دهی و ترویج مدیریت پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار تا پنج میلیون هکتار از خاک های کشور با شوری روبروست

چهار تا پنج میلیون هکتار از خاک های کشور با شوری روبروست