مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 12:302021-12-08اقتصادي

کاهش 25 درصدی کشت سیب زمینی در چادگان


در سال زراعی امسال 1700 هکتار از اراضی شهرستان چادگان به کشت سیب زمینی اختصاص داشت که نسبت به سال گذشته 25 در صد کاهش داشته است.

- بختیار حاجتی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چادگان امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در چادگان اظهار داشت: از هزار و 700 هکتار زمین که زیر کشت سیب زمینی در شهرستان چادگان رفته، 6 نوع محصول اگریا، جلی، بامبا، اریندا، مارفانا، سانته و سوپر برداشت می شود.

وی تصریح کرد: کاشت، داشت و برداشت سیب زمینی در شهرستان با ماشین آلات مکانیزه و نیمه مکانیزه صورت می گیرد و به طور متوسط از هر هکتار، 35 تن محصول برداشت می شود.

حاجتی گفت: پیش بینی می شود 59 هزار تن سیب زمینی از مزارع شهرستان چادگان برداشت شود که محصول سیب زمینی تولیدشده در این شهرستان به استان های کشور صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چادگان قیمت خرید محصول سیب زمینی از کشاورزان در بازار را هر کیلوگرم 6 هزار تومان اعلام کرد و گفت: از حدود 31 هزار هکتار زمین های کشاورزی چادگان در سال زراعی امسال حدود هزار و 700 هکتار به کشت سیب زمینی اختصاص داشت که نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش داشته است.

وی بیان داشت: کشت سیب زمینی در شهرستان چادگان علاوه بر درآمدزایی برای کشاورزان، زمینه اشتغال 600 کارگر در هر هکتار طی شش ماه و 3000 نفر را طی فصل برداشت این محصول فراهم می کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 25 درصدی کشت سیب زمینی در چادگان

کاهش 25 درصدی کشت سیب زمینی در چادگان