مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 11:002021-12-08سياسي

تاکید وزیر امور خارجه ترکمنستان بر لزوم ایجاد ثبات در افغانستان


وزیر امور خارجه ترکمنستان بر ضرورت تلاش های جامعه جهانی در روند صلح افغانستان و ادامه جستجوی راه های قابل قبول برای ایجاد ثبات در این کشور تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، بیست و هشتمین نشست شورای وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست آنا لیند رییس سازمان امنیت و همکاری اروپا و وزیر امور خارجه سوئد، برگزار شد.

در این نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان و همچنین نمایندگان دائم کشورهای منطقه سازمان امنیت و همکاری اروپا از جمله هیئت ترکمنستان شرکت کردند.

در این دیدار مسائل امنیتی در کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا، پیشگیری از درگیری های مسلحانه، مبارزه با تهدیدات فراملی، همکاری در زمینه محیط زیست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در پایان این نشست، بر اساس اجماع، تصمیمات مناسبی اتخاذ شد که عملکرد راهبردی سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه امنیت و ثبات، رویکردهای اصلی سازمان در زمینه افزایش اثربخشی این سازمان و سایر موارد مهم را تعیین می کند.

رشید مرداف وزیر امور خارجه ترکمنستان با شرکت در نشست شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا در استکهلم، جایگاه و چشم انداز کشور خود را در هر سه بعد سازمان تشریح کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید وزیر امور خارجه ترکمنستان بر لزوم ایجاد ثبات در افغانستان

تاکید وزیر امور خارجه ترکمنستان بر لزوم ایجاد ثبات در افغانستان