مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 09:452021-12-08اقتصادي

کشت گیاه جادویی در 11شهرستان گیلان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برگ های برداشت شده آلوئه ورا به کشورهای عراق، آسیای میانه و کشورهای حاشیه خزر فرستاده می شود.

- ایسنا/گیلان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برگ های برداشت شده آلوئه ورا به کشورهای عراق، آسیای میانه و کشورهای حاشیه خزر فرستاده می شود.

علی موسوی در جمع خبرنگاران از آغاز برداشت گیاه دارویی آلوئه ورا از 9 هکتار از زمین های کشاورزی گیلان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال 2 هزار و 160 تن برگ گیاه آلوئه ورا از این مزارع برداشت شود.

وی اضافه کرد: 79 کشاورز گیلانی امیدوارند با برداشت و فروش برگ های گیاه آلوئه ورا 10 میلیارد و 800 میلیون تومان درآمد کسب کنند.

موسوی با بیان اینکه کشاورزان از هر هزار متر مربع سالانه 100 میلیون تومان درآمد کسب می کنند اظهار کرد: به ازای هر هکتار 240تن برگ گیاه دارویی آلوئه ورا برداشت می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان ادامه داد: کشاورزان می توانند در سال 4 بار برگ این گیاه را برداشت کنند.

وی تصریح کرد: برگ های برداشت شده آلوئه ورا به کشورهای عراق، آسیای میانه و کشورهای حاشیه خزر و همچنین به شرکت های فرآور این گیاه در استان های گیلان، خراسان رضوی و البرز و برای فروش در عطاری ها به استان های همجوار فرستاده می شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گیاه جادویی در 11شهرستان گیلان

کشت گیاه جادویی در 11شهرستان گیلان