مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 07:452021-12-08فناوري

ماجرای قطعی فیبر و کاهش کیفیت اینترنت


به گفته یک کارشناس فناوری اطلاعات، قطعی فیبر دریایی و کاهش ظرفیت پهنای باند بین الملل، می تواند منجر به کاهش کیفیت اینترنت در ساعات پرمصرف شود و این مساله برای بازی های آنلاین نمود بیشتری دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کابل های مدرن از فناوری فیبر نوری برای انتقال داده های دیجیتال استفاده می کنند که شامل تلفن، اینترنت و ترافیک داده های خصوصی است.

نخستین فیبر نوری دریایی ایران، در سال 1392 توسط یک شرکت ایرانی و با مالکیت ایرانی در آب های بین الملل بهره برداری شد با این هدف که توانایی کشور را در حوزه تبادل ترافیکی افزایش دهد.

مسیر دوم فیبرنوری دریایی جزایر خلیج فارس واقع در جزیره قشم نیز سال گذشته افتتاح شد.

مقرر شد در فاز اول، اجرای متعلق به شرکت GBI در محدوده دریایی بین قطر و امارات، 430 گیگابیت از ظرفیت پهنای باند بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت از دسترس خارج شده است.

البته با توجه به قطع این مسیر دریایی و زمان بر بودن بازیابی مجدد آن اقدامات فوری برای تامین ظرفیت جایگزین از سایر مسیرها در دستور کار قرار گرفته و به زودی ظرفیت های جدید برای تامین این بخش از ترافیک آماده بهره برداری می شود.

در این راستا علی محمدی -یک کارشناس فناوری اطلاعات- در گفت وگو با ایسنا درباره تاثیر قطعی فیبر بر کیفیت اینترنت گفت: در حال حاضر کابل دریایی زیرس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای قطعی فیبر و کاهش کیفیت اینترنت

ماجرای قطعی فیبر و کاهش کیفیت اینترنت