مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آذر 1400 ساعت 06:552021-12-08فناوري

اختلال خدمات کلود آمازون وب سایت های مشهور را از کار انداخت


یک اختلال گسترده در خدمات کلود شرکت آمازون در روز سه شنبه باعث شد ده ها سایت مشهور و پخش آنلاین فیلم و ویدئو مختل شوند.

- به نقل از رویترز، از جمله مهم ترین سایت های مختل شده می توان به نتفلیکس، دیزنی پلاس، رابین هود و تعداد زیادی از اپلیکیشن های وابسته به خدمات کلود آمازون اشاره کرد.

نکته جالب اینکه اختلال یادشده باعث شد حتی تعدادی از وب سایت های تجارت الکترونیک آمازون نیز از دسترس خارج شوند و این رویداد در آستانه تعطیلات کریسمس موجب ناخشنودی بسیاری از کاربران شده است.

آمازون با صدور بیانیه ای از بازگشت بسیاری از خدمات خود به حالت عادی خبر داده و افزوده که در تلاش است سایر خدمات خود را نیز به حالت عادی بازگرداند.

دوربین های امنیتی Ring آمازون، برنامه بانکداری تلفن همراه Chime و جاروبرقی رباتیک iRobot که از خدمات کلود آمازون استفاده می کنند، هم طبق گزارش های درج شده در صفحات شبکه های اجتماعی دچار مشکل شدند.

نتفلیکس که تقریباً تمام زیرساخت های خود را بر روی خدمات کلود آمازون مستقر کرده، به دنبال وقوع این اختلال 26 درصد از ترافیک خود را از دست داد.

آمازون مدعی شده که این قطعی مربوط به برخی سخت افزارهای شبکه بوده و به رابط برنامه نویسی آمازون و مجموعه ای از پروتکل ها که برای ساخت و یکپارچه سازی نرم افزارهای کاربردی استفاده می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلال خدمات کلود آمازون وب سایت های مشهور را از کار انداخت

اختلال خدمات کلود آمازون وب سایت های مشهور را از کار انداخت