مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 15:452021-12-07بين الملل

اف-22 رپتور؛ چرا برترین جت جنگنده جهان است؟ (+عکس و فیلم)


22 رپتور یک جت جنگنده تاکتیکی رادارگریز تک خلبان است که می تواند در 24 ساعت شبانه روز و هر نوع شرایط آب و هوایی عازم ماموریت شود.

- چه چیزی اف-22 رپتور را تا این اندازه توانمند می سازد اف-22 رپتور یک جت جنگنده تاکتیکی رادارگریز تک خلبان است که می تواند در 24 ساعت شبانه روز و هر نوع شرایط آب و هوایی عازم ماموریت شود.

این هواگرد نظامی توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده و باید به این نکته اشاره داشت که برخی از قطعات اصلی آن مانند بال ها و برخی سامانه ها توسط شرکت بویینگ تامین شده اند.

اف-22 رپتور نخستین پرواز خود را حدود 24 سال پیش در هفتم سپتامبر 1997 انجام داد و به صورت رسمی در سال 2005 خدمت در نیروی هوایی آمریکا را آغاز کرد.

از آن زمان، 195 فروند از این جت جنگنده تولید شده است که هشت فروند برای انجام آزمایشات و 187 فروند دیگر کاملا عملیاتی و در خدمت نیروی هوایی آمریکا قرار گرفتند.

در زمان توسعه، نقش اصلی تعریف شده برای اف-22 رپتور خدمت به عنوان یک جنگنده برتری هوایی بود.

اما فناوری های مدرن این پرنده توانمند قابلیت های بیشتری برای آن فراهم می کنند که از آن جمله می توان به حمله به اهداف زمینی و جنگ الکترونیک اشاره کرد.

اگرچه اف-22 به طور جدی حضور در میدان نبرد را تجربه نکرده است یک اسکادران برای بمباران مواضع داعش در سوریه اعزام شدند - اما باور ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اف-22 رپتور؛ چرا برترین جت جنگنده جهان است؟ (+عکس و فیلم)

اف-22 رپتور؛ چرا برترین جت جنگنده جهان است؟ (+عکس و فیلم)