مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 14:202021-12-07فرهنگي

انتظار60 پرونده ثبتی استان یزد برای ورود به فهرست آثار ملی


تاکنون 1928 اثر فرهنگی و تاریخی آن در چهار حوزه طبیعی، منقول، غیرمنقول و ناملموس در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این میان 1675 اثر در حوزه غیرمنقول و تعداد 63 اثر در حوزه منقول و تعداد 136 اثر در حوزه ناملموس و 54 اثر در حوزه طبیعی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، علی اصغر صمدیانی در تشریح این خبر گفت: آثاری که پرونده آن ها برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور تهیه شده است، متعلق به شهرستان های ابرکوه، بهاباد، اردکان، اشکذر، مهریز، خاتم و یزد هستند که 50 پرونده در حوزه آثار غیرمنقول و 10 مورد در حوزه آثار منقول را شامل می شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد تعداد بی شماری از آثار تاریخی و طبیعی با ارزش را در خود جای داده، افزود: تاکنون 1928 اثر فرهنگی و تاریخی آن در چهار حوزه طبیعی، منقول، غیرمنقول و ناملموس در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که از این میان 1675 اثر در حوزه غیرمنقول و تعداد 63 اثر در حوزه منقول و تعداد 136 اثر در حوزه ناملموس و 54 اثر در حوزه طبیعی بوده است.

صمدیانی تأکید کرد: یکی از وظایف مهم ما مطالعه و بررسی آثار فرهنگی تاریخی و طبیعی به منظور ثبت آن ها در فهرست آثار ملی و بررسی، شناسایی آثار فرهنگی و تاریخی و طبیعی دارای ارزش و همچنین تهیه شناسن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتظار60 پرونده ثبتی استان یزد برای ورود به فهرست آثار ملی

انتظار60 پرونده ثبتی استان یزد برای ورود به فهرست آثار ملی