مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 14:152021-12-07پزشكي

واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه مهم ترین راه مبارزه با کرونا


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل از عدم شروع موج ششم با تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت: راه بسیار مهم برای پیشگیری و عدم ابتلا به سویه جدید کرونا استفاده از شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی و تکمیل واکسیناسیون است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان بابل، سید ناصر عمادی عصر امروز در بازدید از مراکز واکسیناسیون بابل اظهار کرد: جهش اخیر کرونا با نام اومیکرون از آفریقای جنوبی شروع شده و به تمام دنیا در حال انتشار است، گفت: اگر چه اومیکرون علائم خفیف در حد سردرد ، کوفتگی بدن و خستگی بدن را همراه دارد، اما زمان نیاز داریم تا ببینیم اثر آن بر ژن ها و ملیت های مختلف چگونه است.

وی با اشاره به اینکه موضوع واکسیناسیون بسیار مهم است، گفت: زمانی که واکسن بسیار اندک و مردم عزیز در صف های طولانی بودند، متاسفانه روزانه حدود 700 نفر از هموطنان از دنیا می رفتند ولی امروزه با توجه به واکسیناسیون 100 میلیون دز در 100 روز ، میزان مرگ و میر از 700 نفر در روز به 70 نفر رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: این آمار نشان دهنده اهمیت واکسیناسیون در کشور بوده که چقدر کمک کرده به سلامت مردم و پیشگیری از ابتلاء به کرونا یا در اثر ابتلاء علائم شدید یا مرگ و میر نداشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه مهم ترین راه مبارزه با کرونا

واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه مهم ترین راه مبارزه با کرونا