مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 13:252021-12-07سياسي

چگونه موضوع مرگ را برای کودکان توضیح دهیم؟


چه بخواهیم چه نخواهیم از خردسالی و سنین بسیار کم کودکان نسبت به مرگ کنجکاو می شوند و به فهمیدن و پرسیدن درباره مرگ و احساس غم مربوط به آن به طور طبیعی علاقه مند هستند.

- آن ها ترس خود را بروز می دهند یا بالاخره در سنی این سؤال سخت را می پرسند.

والدین باید آماده باشند که در جواب او چه بگویند؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جوان در ادامه نوشت: ما در مقام والدین، وظیفه داریم امنیت فرزندانمان را تأمین کنیم.

تلاش می کنیم که آن ها بدانند همواره در کنارشان خواهیم بود تا از آن ها مراقبت کنیم.

با وجود این، وقتی با مسئله مرگ روبه رو می شویم اغلب نگرانیم که آیا می توانیم پاسخی به فرزندمان بدهیم که آرامش و اطمینانش را مختل نکنیم؟ اگر شما پاسخ همه سؤالات فرزندتان را نداشته باشید اشکالی ندارد! ولی می توانید به او اطمینان دهید که با عشق و صمیمیت در کنارش حضور خواهید داشت.

کودکان در برنامه های تلویزیونی یا کتاب های قصه یا حتی با فوت یکی از نزدیکانشان با پدیده مرگ آشنا می شوند، اما محدودیت های شناختی آن ها درک این مسئله را برایشان سخت تر می کند که توضیحات صحیح در این زمینه می تواند به درک بهتر آن ها کمک کند.

سؤال هایی همچون مرده یعنی چه؟ من کی می میرم؟ کسی که می میره کجا می ره؟ از زبان کودکان طبیعی است و نیازی به دروغ گفتن یا جواب سر بالا دادن نیست، چر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه موضوع مرگ را برای کودکان توضیح دهیم؟

چگونه موضوع مرگ را برای کودکان توضیح دهیم؟