مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 13:252021-12-07اقتصادي

توقف قرارداد 10 میلیارد دلاری ایران و بریتانیا با اعمال تحریم ها


سفیر بریتانیا در ایران در ملاقات با رییس اتاق بازرگانی تهران از انگیزه و تمایل شرکت های انگلیسی برای همکاری با شرکت های ایرانی به ویژه در حوزه صنایع غذایی، - کشاورزی و بهداشت و سلامت سخن گفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اتاق بازرگانی تهران، مسعود خوانساری در ملاقات با سایمون شرکلیف سفیر جدید انگلیس با اشاره به روابط تاریخی ایران و انگلستان، اظهار کرد: پس از شکل گیری برجام ، قراردادهایی به ارزش تقریبی 10 میلیارد دلار میان دو کشور منعقد شد که اجرای این قراردادها با خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم ها متوقف شده است.

رییس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه سطح روابط اقتصادی ایران و انگلستان به ویژه پس از برگزیت قابل ارتقاست، توضیح داد: به دلیل خروج انگلستان از اتحادیه اروپا می توان مبادلاتی را بر مبنای ارز محلی دو کشور به انجام رساند؛ اما مهمترین مساله ای که در برابر توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور مانع ایجاد کرده، مسائل بانکی است.

مساله ای که سبب شده، این مراودات به طور مستقیم میان دو کشور برقرار نباشد.

بنابراین باید ببینیم چگونه می توان این مساله را حل کرد.

خوانساری در ادامه با بیان اینکه بیش از 50 درصد اقتصاد کشور در تهران راهبری می شود، از آمادگی اتاق بازرگانی تهران برای معرفی شرکت های معتبر ایرانی در حوزه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف قرارداد 10 میلیارد دلاری ایران و بریتانیا با اعمال تحریم ها

توقف قرارداد 10 میلیارد دلاری ایران و بریتانیا با اعمال تحریم ها