مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 12:302021-12-07فرهنگي

فرش قرمز پر زرق و برق عربستان برای سینما


جایزه 100 هزار دلاری برای بهترین فیلم، جایزه 30 هزار دلاری برای برنده جایزه بهترین کارگردانی و جایزه 20 هزار دلاری نیز برای برنده جایزه هیات داوران در نظر گرفته شده است.

- جشنواره بین المللی فیلم دریای سرخ در عربستان به عنوان نخستین رویداد سینمایی در این کشور کار خودرا در منطقه تاریخی شهر جده آغاز کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از ددلاین، عربستان چهار سال پس از رفع ممنوعیت سینما در این کشور از 6 تا 15 دسامبر (15 تا 24 آذر) در منطقه ای تاریخی در شهر جده که یکی از محوطه های ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است، اولین تجربه خود را در برگزاری یک جشنواره سینمایی خواهد داشت.

مراسم افتتاحیه این رویداد سینمایی شامگاه گذشته (15 آذر) با حضور چهره های بین المللی و ستاره ه های سینمای عرب همراه با فرش قرمز برگزار شد و در مجموع هزار مهمان خارجی در این جشنواره حضور دارند و این برنامه با نمایش فیلم سیرانو ساخته جو رایت به عنوان فیلم افتتاحیه همراه شد.

امسال در مجموع 138 فیلم از 60 کشور جهان در جشنواره فیلم ردیای سرخ عربستان به نمایش گذاشته خواهند شد و از سینمای ایران نیز فیلم جاده خاکی به کارگردانی پناه پناهی، قهرمان ساخته اصغر فرهادی و مستند رادیوگرافی یک خانواده به کارگردانی فیروزه خسروانی و محصول مشترک ایران، نروژ و سوییس دعوت شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش قرمز پر زرق و برق عربستان برای سینما

فرش قرمز پر زرق و برق عربستان برای سینما