مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 10:352021-12-07فرهنگي

شعر فارسی آیینه تمام نمای فرهنگ ایرانی است


رییس کرسی ایرانشناسی دانشگاه دولتی ایروان در نشست «نیما خوانی بررسی تحولات شعر معاصر فارسی» در ارمنستان گفت: شعر فارسی آیینه تمام نمای فرهنگ ایرانی است.

- به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان، کرسی ایرانشناسی دانشگاه دولتی ایروان در چارچوب مجموعه برنامه های یک ماه با ادبیات معاصر ایران در ارمنستان میزبان جمعی از اساتید، دانشجویان و علاقه مندان زبان و ادبیات فارسی بود که در نشستی با عنوان نیما خوانی بررسی تحولات شعر معاصر فارسی گردهم آمده بودند.

وارطان وسکانیان رییس کرسی ایرانشناسی دانشگاه دولتی ایروان در آغاز این نشست با ارج نهادن به ابتکار رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان و برگزاری مجموعه برنامه هایی در قالب یک ماه با ادبیات معاصر ایران، شعر فارسی را آیینه تمام نمای فرهنگ ایرانی دانست.

وی تعمیق شناخت شعر فارسی و مراحل تحول و تکامل آن را لازمه هر ایرانشناسی خواند که در جستجوی شناخت دقیق و عمیق این کشور با فرهنگ و ادبیاتی با این سطح از غناست.

وسکانیان روابط دو کشور دوست و همسایه را در همه ابعاد گسترده و رو به ارتقاء توصیف و نقش همکاری های فرهنگی و ادبی ایران و ارمنستان را در تحکیم این مناسبات مهم و شایان توجه قلمداد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر فارسی آیینه تمام نمای فرهنگ ایرانی است

شعر فارسی آیینه تمام نمای فرهنگ ایرانی است