مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 09:452021-12-07فرهنگي

سحابی لئونارد داوینچی ایران است


جمعی از اهالی فرهنگ و هنر دوشنبه، 15 آذرماه از نمایشگاه مروری بر آثار مهدی سحابی بازدید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ابتدای این مراسم مژده طباطبایی کیوریتور نمایشگاه، در سخنانی کوتاه درباره روند شکل گیری این نمایشگاه به حاضران توضیحاتی ارائه داد و گفت: بی شک مهدی سحابی یکی از سرمایه های ملی ما به شمار می رود که در عرصه های مختلف ترجمه، نقاشی و مجسمه سازی آثار ماندگاری را برای فرهنگ و هنر ایران از خود به یادگار گذاشته است.

او افزود: برپایی نمایشگاه پس از 10 سال در گالری مژده که با حمایت خانواده مهدی سحابی برگزار شد، فرصت و امکانی را فراهم کرد تا نمایشگاه مروری بر آثار مهدی سحابی را در موزه هنرهای معاصر برگزار کنیم و همزمان با نمایشگاه دو عنوان کتاب تکاپوی واژه و مروری بر زندگی و آثار مهدی سحابی را منتشر کردیم.

او افزود: در این نمایشگاه 126 اثر از این هنرمند در معرض دید مخاطبان قرار گرفته و این آثار از 14 دوره کاری این هنرمند انتخاب شده اند و برای نخستین بار مجموعه ای از عکس های مهدی سحابی در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

نمایشگاه با ترجمه ها و آثار ادبی مهدی سحابی که مهم ترین ترجمه او در جست وجوی زمان از دست رفته است، آغاز می شود و در گالری 9 آثار تجسمی او به نمایش درآمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سحابی لئونارد داوینچی ایران است

سحابی لئونارد داوینچی ایران است