مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 06:402021-12-07بين الملل

آتش سوزی های جنگلی از سیبری تا آمریکا و ثبت رکورد گازهای گلخانه ای


سرویس نظارت و رصد اتمسفریِ کوپرنیک که زیر نظر اتحادیه اروپا فعالیت می کند روز گذشته (دوشنبه) از شکسته شدن رکورد انتشار گازهای گلخانه ای در سال جاری میلادی (2021) به علت آتش سوزی های متعدد جنگلی در برخی نقاط مختلف جهان خبر داد.

- سرویس نظارت و رصد اتمسفریِ "کوپرنیک" که زیر نظر اتحادیه اروپا فعالیت می کند روز گذشته (دوشنبه) از شکسته شدن رکورد انتشار گازهای گلخانه ای در سال جاری میلادی (2021) به علت آتش سوزی های متعدد جنگلی در برخی نقاط مختلف جهان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این سرویس اعلام کرد: آتش سوزی های بزرگ جنگلی که منشا انتشار کم سابقه کربن در بخش هایی از سیبری، ایالات متحده و ترکیه بوده عمدتا به علت تغییرات آب و هوایی و پدیده گرمایش زمین روی داده است.

کوپرنیک در گزارش خود آورده است که آتش سوزی های جنگلی در طول سال 2021 تاکنون 1.

76 میلیارد تن گاز کربن در سطح جهان منتشر کرده و این میزان بیش از دو برابر انتشار سالانه گاز دی اکسید کربن در آلمان عنوان شده است.

برخی نقاط داغ از جمله بخش هایی از منطقه یاکوتیا در سیبری، ترکیه، تونس و غرب ایالات متحده بیشترین میزان انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از آتش سوزی های جنگلی را بر اساس داده های جمع آوری شده از سوی کوپرنیک از سال 2003 تاکنون طی ماه های ژانویه و نوامبر به خود اختصاص داده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش سوزی های جنگلی از سیبری تا آمریکا و ثبت رکورد گازهای گلخانه ای

آتش سوزی های جنگلی از سیبری تا آمریکا و ثبت رکورد گازهای گلخانه ای