مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 06:052021-12-07پزشكي

جهش های ژنتیکی که عامل شکست خوردن شیمی درمانی هستند


پژوهشگران سنگاپوری در بررسی جدید خود نشان داده اند که جهش های صورت گرفته در یک ژن خاص می توانند دلیل شکست خوردن شیمی درمانی باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیوز مدیکال نت، بررسی جدیدی که با همکاری پژوهشگران دانشگاه فناوری نانیانگ (NTU) و بیمارستان عمومی سنگاپور (SGH) انجام شده است، نشان می دهد که بروز جهش در یک ژن مهم، دلیل اصلی شکست خوردن شیمی درمانی در برخی از بیماران مبتلا به نوعی سرطان خون است.

جدیدترین داده های سازمان ثبت سرطان سنگاپور نشان می دهند که این نوع سرطان خون موسوم به لنفوم (Lymphoma)، پنجمین سرطان شایع در مردان و ششمین سرطان شایع در زنان سنگاپور است.

این سرطان که به طور کلی به لنفوم هاجکین (Hodgkin lymphoma) و لنفوم غیر هاجکین (Non-Hodgkin lymphoma) تقسیم می شود، اغلب با شیمی درمانی تحت درمان قرار می گیرد.

با وجود این، بیشتر بیماران مبتلا به انواع تهاجمی لنفوم غیر هاجکین، به درمان سنتی پاسخ نمی دهند و گروهی از بیمارانی که در ابتدا پاسخ می دهند، عود کردن بیماری و نتایج کشنده آن را تجربه می کنند.

این گروه پژوهشی به سرپرستی ناوین ورما (Navin Verma)، استادیار دانشگاه فناوری نانیانگ و نیکلاس گریگوروپولوس (Nicholas Grigoropoulos)، مشاور ارشد بخش خون شناسی بیمارستان عمومی سنگاپور، برای حل کردن معمای شکست شیمی درمانی در برخی از بیماران مبتلا به ل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش های ژنتیکی که عامل شکست خوردن شیمی درمانی هستند

جهش های ژنتیکی که عامل شکست خوردن شیمی درمانی هستند