مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 05:352021-12-07اقتصادي

فرار مالیاتی 80 درصدی در برخی استان ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مالیات به عنوان یک بحث راهبردی، زیربنایی و پویا که نقش اساسی و محوری در تحقق برنامه های توسعه ای دارد، - در 8 ماهه امسال حقوق بگیران بخش دولتی و خصوصی 23 هزار میلیارد تومان مالیات داده اند، اما 101 هزار پزشک، دندانپزشک و مشاور خانواده از پرداخت مالیات فرار کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مالیات به عنوان یک بحث راهبردی، زیربنایی و پویا که نقش اساسی و محوری در تحقق برنامه های توسعه ای دارد، در اکثر کشور های توسعه یافته مهم ترین منبع مالی برای تامین درآمد های عمومی و یکی از کاراترین ابزار های اقتصادی جهت سیاستگذاری های مالی و هدایت اقتصاد در مسیر اهداف کلان اقتصادی به شمار می رود.

به عقیده اقتصاددانان لازمه مالیات ستانی موثر، برای دستیابی به اهداف کلان و تداوم فعالیت های دولت، وجود یک نظام مالیاتی مطلوب و کارآمد است.

نظام مالیاتی مطلوب و کارآمدی که خروجی آن، در جهت اجرای سیاست های اقتصادی، اعم از توزیعی و مالی و حتی هدایت اقتصاد در مسیر اهداف کلان اقتصادی مانند تثبیت اقتصادی، ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و بهبود رفاه اجتماعی، مبارزه با فقر و بی عدالتی، توسعه نظام آموزشی و سلامت و بالاخره توزیع درآمد ها میان طبقات و بخش های مختلف اقتصادی جامعه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرار مالیاتی 80 درصدی در برخی استان ها

فرار مالیاتی 80 درصدی در برخی استان ها