مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 04:302021-12-07سياسي

قطعنامه سازمان ملل و درخواست استرداد اثار تاریخی ایران


با همراهی جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی، قطعنامه ای به تصویب رسید که آثار و اموال تاریخی کشور ها باید به مبدا برگردد.

اما نکته منفی این قطعنامه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک؛ با همراهی جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی، قطعنامه ای به تصویب رسید که آثار و اموال تاریخی کشور ها باید به مبدا برگردد.

اما نکته منفی این قطعنامه، عطف به ما سبق نشدن انست.

بر همین اساس نماینده ایران در سازمان ملل، طی سخنانی خواستار ان شد که اثار تاریخی کشور ها از جمله ایران که در گذشته منتقل یا به سرقت رفته اند نیز مشمول این قطعنامه شود.

اموال فرهنگی مشمول اقدامات یکجانبه قهری نمی شوند دکتر مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای تصویب قطعنامه استرداد اموال فرهنگی به کشورهای مبدا، از نقش یونسکو در ممانعت از قاچاق اموال فرهنگی تمجید و بر ضرورت افزایش تلاش های این نهاد به منظور مساعدت در استرداد اموال فرهنگی تاکید کرد.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران گفت: اموال فرهنگی مبین تاریخ، تمدن و هویت کشورهای خود هستند و مالکیت آن توسط مردم آن کشورها یک حق بشری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطعنامه سازمان ملل و درخواست استرداد اثار تاریخی ایران

قطعنامه سازمان ملل و درخواست استرداد اثار تاریخی ایران