مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 04:252021-12-07بين الملل

موضع چین نسبت به درخواست های ایران در مذاکرات وین


سخنگوی وزارت امور چین در یک کنفرانس خبری ضمن تاکید بر ضرورت لغو تحریم های غیرقانونی ایران ، خواستار نشان دادن اراده سیاسی و انعطاف از سوی تمامی طرفین مذاکرات وین برای به نتیجه رسیدن آن شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از وزارت امور خارجه چین، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در پاسخ به سوالی درباره دیدگاه آمریکا و کشورهای اروپایی نسبت به درخواست های مطرح شده ایران در این دور از مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین گفت: با تلاش های هماهنگ تمامی طرف ها، هفتمین دور از سرگیری اجرای برجام[توافق هسته ای] در وین آغاز شد.

اگرچه هیچ گشایشی در مذاکرات نبود، تمامی طرف ها جدیت نشان داده و با بازگشت به برجام، دقیقا به همان شکلی که بود، موافقت کردند.

طبق سندی که در شش دور قبلی مذاکرات به آن دست یافتیم، طرفین مذاکراتی جامع و عمیقی درباره لغو تحریم ها و مسائل هسته ای داشتند و ایران اصلاحیه هایی را در این دو زمینه برای متن اصلی ارائه کرد.

این تعاملات به تمامی طرفین کمک می کند موضع دولت جدید ایران را بهتر درک کنند.

ژائو ادامه داد: در شرایط فعلی، طرفین باید بر مسیر سیاسی مذاکرات متمرکز باشند، سرسختانه سرعت مذاکرات را حفظ کنند، سعی کنند به اتفاق نظر برسند و روند مذاکرات را پیش ببرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موضع چین نسبت به درخواست های ایران در مذاکرات وین

موضع چین نسبت به درخواست های ایران در مذاکرات وین