مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آذر 1400 ساعت 04:052021-12-07بين الملل

روسیه، محور رایزنی تلفنی بلینکن و رییس جمهوری اوکراین


در آستانه تماس روسای جمهوری آمریکا و روسیه که انتظار می رود در جریان آن جو بایدن نسبت به تبعات اقتصادی جدی علیه روس ها در صورت حمله به اوکراین هشدار دهد، - آنتونی بلینکن تلفنی با رییس جمهوری اوکراین رایزنی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت که ایالات متحده به سیاست درهای باز ناتو متعهد است و اینکه این ائتلاف باید آماده پذیرش داوطلبان در زمانی باشد که آنها آمادگی دارند.

اوکراین که قبلا بخشی از شوروی بود، اکنون مایل به پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتوست.

به گفته پرایس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی روز دوشنبه با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین بار دیگر بر حمایت تزلزل ناپذیر واشنگتن از حق حاکمیت کی یف در صورت مواجهه با تخاصم روسیه تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: دو طرف درباره لزوم یافتن راهکاری مسالمت آمیز و دیپلماتیک برای درگیری در دونباس و احیای کامل حاکمیت اوکراین روی مرزهای به رسمیت شناخته شده بین المللی آن از جمله در شبه جزیره کریمه توافق داشتند.

براساس اعلام کاخ سفید، مذاکرات جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه امروز (سه شنبه) از طریق ویدیو کنفرانس درباره بررسی بحران اوکراین و مسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روسیه، محور رایزنی تلفنی بلینکن و رییس جمهوری اوکراین

روسیه، محور رایزنی تلفنی بلینکن و رییس جمهوری اوکراین