مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آذر 1400 ساعت 22:352021-12-06فرهنگي

ذهنیتی که از حیوانات برای بچه ها ساخته می شود


مجید شفیعی با بیان این که حیوانات در ادبیات کهن ما به صورت تمثیلی به کار می رفتند، می گوید این موضوع بر شناخت و نگرش انسان نسبت به حیوانات در واقعیت تأثیرگذار بوده است.

- این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در گفت وگو با ایسنا درباره استفاده نویسندگان از حیوانات در ادبیات داستانی اظهار کرد: نویسنده ها بنابر محتوایی که در ذهنشان بوده و مخاطبی که می خواستند برای آن ها بنویسند، همچنین فرمی که برای داستان در نظر می گرفتند، کاراکترهای حیوانی را انتخاب می کردند؛ مثلا قصه های لافونتن یا هانس کریستین اندرسن.

اگر اندرسن برای جوجه اردک زشت کاراکترهای انسانی استفاده می کرد، آیا می توانست مفهومی را که در ذهن داشت به مخاطب برساند؟ او سپس گفت: در گذشته از حیوانات در داستان ها استفاده های تمثیلی می کردند و می خواستند آموزه هایی را به مخاطبان منتقل کنند، یا نویسنده ها از آن ها به صورت سمبولیک استفاده می کردند، مثلا جورج اورل در قلعه حیوانات و یا عبید زاکانی در موش و گربه .

آن ها آن کاراکترها را بسته به فرم و شکل و اندیشه های مختلف و شرایط جامعه شناسی آن زمان در داستان ها به کار برده اند و این چیزی نبوده که بخواهند از سر محدودیت به لحاظ کاراکتر حتما به کار ببرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذهنیتی که از حیوانات برای بچه ها ساخته می شود

ذهنیتی که از حیوانات برای بچه ها ساخته می شود